HU
HU
HU
HU
GB
EN
Weboldal címe
Weboldal alcíme
Példa cím
A jó is és a (látszólag) rossz is. 

KI A MÉHNŐVÉR?

Nagyboldogasszony papnője

Nőiségtanító, szertartásvezető, szakrális női körvezető

"A méhem szent, és az életem is az.
A méhem a menny kapuja itt a földön, és az életem is az."
- méh mantra, Queen Afua, Sacred woman​

A Méhnővér életmisztériumokat őrző papnő, a női életút segítője, a beavató vérmisztériumok kísérője. Többek között női köröket tart, szakrális nőiség tanításokat ad át, méháldást, nőiségkezelést végez, szertartásokat tart.

A történelem során a közösségekben mindig is jelen voltak a gyógyító, tanító asszonyok. Olyan nők voltak ők - mint a papnők, bábák, javasasszonyok, rimaasszonyok, táltosasszonyok, aranyasszonyok -, akik tudásukkal, képességeikkel, bölcsességeikkel segítették és szolgálták a közösség egybenlétét, fejlődését, vagy épp gyógyulását.  

„Méhünk elraktározza életünk minden eseményét. Elraktározza minden interakciónkat és reakciónkat a kapcsolatainkon belül. (…) méhünk emlékszik és kész arra, hogy beszéljen velünk minden félelméről, és minden öröméről.”  - Queen Afua, Sacred woman

A Méhnővér legfőbb szolgálatát a nőiség beavatásainak átadása terében nyújtja. Azt szolgálja, hogy a vérmisztériumok (első menstruáció, első szeretkezés, első szülés, menopauza) valóban beavató kapuk legyenek. Ezek a mai világban elvesztették a szentségüket és a szakralitásukat, és lealacsonyodtak egy technikai, gyakorlati szintre.

Mert az első vérzés elérkezése ma nem szertartásos térben zajlik, hanem csupán a technikai megoldás fókuszában. Mert az első szeretkezés előtt a leány nincs felkészítve annak testi, érzelmi, de leginkább energetikai hatásaira. Mert a szülés energetikai, lelki, szellemi, spirituális velejárói nincsenek tudatosítva, és így az is csupán a fizikai, gyakorlati síkra korlátozódik. Mert a menopauza nem az ünneplés terében zajlik - hiszen a nő beérkezik a bölcs asszony fázisába -, hanem a fizikai tünetek kezelésére összpontosul. És még sorolhatnám...

A méhnővérek közösségét Pozsgai Nikoletta hívta életre.

MIT CSINÁL A MÉHNŐVÉR? 

A nő testi, lelki és szellemi egészségének az alapja a méh. Ahhoz, hogy a női test-lélek-szellem hármasa harmonikusan működjön, és a nő legteljesebb énjét tudja élni teremtőerejét kieteljesítve a méh terének energetizálása és harmonizálása szükséges. Ugyanis a méh, a női energiarendszer központja, rendkívül sok energetikai szennyeződést raktároz el, ezzel akadályozva a női egészséget, a méh energiaterének harmonikus műkédését, és így a női teremtőerő kiteljesedését. 

A MéhErőKörök háromszor 6 alkalmas szakrális női körök. Elsőként a méh erejének ébresztésén a fókuszunk. Majd a méh öngyógyításával foglalkozunk, hogy aztán a méh gyógyíthassa a testi, lelki sérüléseket. Végül a 3. körök során pedig a méhet tudatosan elkezdjük használni arra, amire való: teremteni.

Hálás résztvevő szavai:

"Hogy mit kaptam? Biztonságot, bizonyosságot és erőt az élet minden területére! Bizonyosságot arról, hogy mindent elérhetsz, amit szeretnél. És főképp, hogy NŐnek lenni jó! :) Örök hála érte Anitának!"

A jógagyakorlatoknak számos hatásuk van a nőiségre. Mivel a jóga egységként tekint az emberre, ezért az jógaászanák gyakorlása során nem csupán a fizikai testre hatunk, hanem a több úgynevezett finomtestekre is. Ezáltal tudjuk harmonizálni az energiáinkat, az érzéseinket és a gondolatainkat is. 

A méháldások biztonságos, megtartó, szakrális női körben zajlanak. A program egy rövid előadással kezdődik, amely egy részről alapvető méhtanításokat és méhbölcsességeket mutat be, más részről pedig meghívja az adott naphoz kapcsolódó minőséget az áldás terébe (valamely boldogasszonyi minőség, illetve holdfázis kapcsán). Majd a méh szakrális terében egy belső alapgyakorlatot végezve felkészülünk az áldás fogadására. Az áldás rendkívül gyengéd és finom folyamat. Az áldás ruhában történik, gyengéd érintéssel. 

A szertartásos tér lehetősége biztosít arra, hogy saját beérkezésünk és élményünk legyen az adott minőség megtapasztalásában, legyen szó akár az évkör szakaszairól, az elemek minőségeiről, vagy a saját életutunk beavató állomásairól. A szertartás keretében magasabb tudatszinten, belső átalakulás, megérkezés, beavatás történik tiszta, áldásos, megtartott energetikai térben.

Nőként megannyi tapasztalás, észlelés, megélés érkezik hozzánk, amelyeket mélyen elraktározunk, és sokszor még csak tudatosak sem vagyunk minderre. Viszont ezek az elraktározott mintázatok korlátozhatják a női termtőerőnket, a párkapcsolat, szexualitás harmonikus megélését, a küldetésbe állást, a női kiteljesedést, az anyagi bőség megélését, az önmagunkkal való kapcsolatot, a fizikai egészségünket, és még megannyi mást.

A méháldás - nőiségkezelés során először egy alapozó alkalommal átbeszéljük az adott problémát, témát, célt és elindítjuk a folyamatot. Erre alapozzuk a fizkai, lelki, illetve szellemi szintű tisztulást, fejlődést, változást. A folyamat gyengéd és szelíd, és mélyre, egészen sejt szintig hat. Egy belső energetikai gyakorlat segít a változás folyamatos elmélyítésében.

A megalapozott, és valóban tartós - nem csak ideig-óráig tartó - változás elérése érdekében fontos az alkalmak rendszeressége. Ami jelenthet heti, kétheti, vagy akár havi alkalmakat is, idő, anyagi ráfordítás és egyéb szempontok figyelembevétele alapján.

A közös, páros méháldás és magura áldás fókusza a női és férfi teremtőerő, termékenység, egészség. Ahhoz, hogy boldogságban, harmóniában, bőséget teremtve tudjunk élni, teremtőerőnket kieteljesítve, a teremtő központok terének energetizálása és harmonizálása szükséges. A mai korban fontos beszélnünk a női és férfi teremtőerő jelentőségéről, a kapcsolódó elakadásokról, illetve a teremtő központok tisztításáról. Egy belső alapgyakorlatot végezve felkészülünk az áldás fogadására. Az áldás rendkívül gyengéd és finom folyamat. 

A folyamat többek között az alábbiak terén fejt ki jótékony hatásokat: teremtőerő, alkotóerő, kreativitás, saját nemiesség, nőiség/férfiasság elfogadása, megélése, kiteljesedése, célkitűzés, célmegvalósítás, küldetés felismerése, küldetésbeállás, stb.

A test a lélek temploma. Megannyiszor hallottuk ezt, de valamiért talán mégsem sikerül minden pillanatban, minden körülmények között, minden élethelyzetben ezt teljesen átélni és megtapasztalni.

Ami inkább jellemző az az, hogy eszközként használjuk a testet. Elvisz minket A-ból B-be, elvégzi a munkát, vezeti az autót, cselekszik, működik, jön-megy, de valójában nincs vele meg az a mély  tiszteletteljes és szeretetteljes kapcsolat, amely a test-lélek-szellem hármasának harmonikus együttműködéséhez elengedhetetlen. Sokszok kizsigereljük, hosszú munkaórákat dolgoztatjuk, nem adjuk meg neki a kellő pihenést, vagy épp az őt éltető mozgásformát és táplálékot.

Ezért egy különleges utazásra hívlak a test szentségességének visszaépítése terében. A folyamat a test megajándékozása. És természetesen, a testnek adott ajándékozok belerezegnek a lélek terébe, és az pedig kihat a szellemi lényedre, hiszen a test-lélek-szellem hármasa egy elválaszthatatlan egységet képez. Ahogy rendeződik az egyik, úgy rendeződik a másik kettő.